Over de plek van je merk

Een goed kantoor geeft je energie
Wie wel eens bij ons op kantoor is geweest, weet dat we hier niet alleen computers en tekentafels hebben staan. Nee, we omringen ons ook maar al te graag met spulletjes waar ons hart sneller van klopt. Fietsen aan de muur, houten Batavus-schaatsen aan de kapstok en de allereerste Apple computer van Ard in de kast. Vaak hebben die spullen ook een goed verhaal. Want net zoals het verhaal van je merk bij je moet passen, moet ook de plek waar je werkt dat doen. Het moet je inspireren.
Over de plek van je merk

Die inspiratie vinden wij bijvoorbeeld in deze lamp, ook wel bekend van de ‘in de sproglights’ van vorig jaar, waar we zo nu en dan een klant of kennis in lieten shinen. Voor ieder ander is het een grote driepoot met een flinke koplamp erop, maar voor ons een heel speciaal ding. Weinig mensen weten namelijk dat die “flinke koplamp” in een vorig leven onderdeel was van het Olympisch stadion van Amsterdam, waar hij atleten van topniveau in de ‘sproglight’ zette.

Sport, Olympisch stadion, design… Ik was gelijk verkocht.

Kijk, dat inspireert ons. Niet alleen omdat we hier behoorlijk bezeten zijn van sport, maar ook omdat die sporters doen waar hun hart ligt. Ze knokken iedere dag, bereiken met vallen en opstaan de top. Ze leveren iedere dag opofferingen om te kunnen doen waar ze gelukkig van worden. Op de foto links zie je hoe hij destijds werd gemonteerd, in de tijd van zwartwit foto’s en sport zonder sponsors.

Hoe die lamp dan van het stadion naar ons kantoor in Joure terechtkwam? Puur toeval eigenlijk. Ard: “We deden een dagje Sail Amsterdam en parkeerden de auto recht voor de winkel waar deze lamp stond. Nét in de periode dat we ons kantoor in gingen richten. Tsja, dan moet je even naar binnen natuurlijk”.

Normaal is voorman Ard wel van het beknibbelen, maar het verhaal achter deze lamp raakte hem echt. “Ja, joh! Sport, Olympisch stadion, design… Ik was gelijk verkocht. Zelfs Sytse was verbaasd. Maar het Olympisch stadion is voor mij zo’n magische plek. Ik ben er een paar keer geweest, en iedere keer weer met kippenvel op de armen. Deze lamp is hier dus precies op z’n plek. Ik kijk er iedere dag naar.”

Zo zie je maar dat de plek van je werk (of merk) meer is dan vier muren en een goed koffiezetapparaat. Met een beetje effort, geeft het je ook energie.