Transitie

Van live naar livestream

Over verbinding in tijden van afstand
Een herpositioneringstraject brengt alle lagen van een organisatie samen en gaat vooral gepaard met een fikse dosis frisse energie. Zo’n gevoel van weer terug naar de kern, met een herbenoemd gezamenlijk doel; de reden om ’s ochtends uit bed te komen, van directeur tot receptionist.
Van live naar livestream

In het ‘oude normaal’ voelden we soms aan de haartjes op onze arm de siddering door de ruimte trekken tijdens de inspiratiesessies, waar we de resultaten van het traject deelden en alle medewerkers meenamen in het hartsverhaal van het bedrijf. Het leverde keer op keer glunderende gezichten en goede gesprekken op - en een enkele keer zelfs een traan van ontroering -. 

 

Verbinden op afstand

De komst van de crisis betekende dan ook dat we naar ons werk moesten kijken, want naast positioneringen, organiseren we ook verbindende evenementen voor onze klanten. Want die klik onder de werknemers van onze klanten vinden we onmisbaar, maar hoe doe je dat op afstand? Hoe kun je zo’n herpositionering en nieuwe verbinding in tijden van zoom-meetings en digitale team-bingo’s toch goed overbrengen op de mensen? 

 

Niet lang na de eerste thuiswerkmaatregelen klopten onze klanten bij ons aan, op zoek naar een oplossing om het team verbonden te houden en tegelijkertijd op afstand te blijven. We zagen direct kansen door onze kennis te bundelen. Het resultaat: thematische talkshows in een professionele set-up. Want net als ‘live’ is uitstraling en sfeer belangrijk om een gast zich welkom en betrokken te laten voelen. 

Het gevoel overbrengen, dwars door het scherm heen

Van accountmanager naar televisiemaker

De afgelopen maanden hebben we ons concept steeds meer kunnen aanscherpen tot prachtige producties voor uiteenlopende bedrijven, van Bentacera tot Univé. Voor hen maakten we afgelopen dinsdag nog een show met het thema Matchpoint, waar we met een select groepje aanwezigen en een groot aantal digitale bezoekers toch weer een hele inspirerende avond hadden. En het mooie is dat ook wij door dit soort trajecten weer groeien en ons verder ontwikkelen. Want eigenlijk hebben onze collega’s weer heel nieuwe skills opgedaan; van accountmanager naar televisiemaker, ga er maar aan staan.

 

Zo’n talkshow stampt zichzelf namelijk niet uit de grond. Verhaallijnen bedenken, scripts schrijven, introductievideo’s schieten, voorbespreken met tafelgasten, techniek organiseren, repeteren, uitnodigingen maken en versturen… En dan uiteindelijk knallen met een professioneel team dat mikt op dat ene belangrijke: het gevoel overbrengen, dwars door het scherm heen. De vrolijke gezichten aan de andere kant van de verbinding geven ons dan iedere keer weer de bevestiging: raak!